torsdag 15 april 2010

Förberedelser

Förbereder litet i mitt land. Eftersom min potatisodlande man kräver halva landet och vi alternerar (jo, det är för ofta att odla potatis vartannat år men jag orkar inte med ett större land :)) varje år måste jag börja om från scratch varje vår. Det är både jobbigt och litet kul att dra upp nya former när inspiration finns.

Så här har jag tänkt mig med luktärtor i mitten. Det ogrävda borta vid komposten ska bli potatisland.

I kväll var det litet kallare ute. Kom just på att jag ska lyfta in mina kronärtskocksplantor!
God natt,
Karin

13 kommentarer:

Inger sa...

Så fint ni har gjort och så långt våren kommit hos er, tycker dina snöbilder var alldeles nyss.
Ha det gott!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det ser härligt ut med dina fina grävda land, nu är det bara till att börja påta ner fröerna! :o)
Ha en finfin dag,
Lydia

Steekjes en Stygn sa...

Tänk att snön har försvunnit så snabbt ändå.Det ser bra ut. Rätt kul att liksom börja om från början vartannat år.
Är nyfiken hur det kommer att se ut.
Ha det bra.
Anje

Åsa! sa...

Det ser jättebra ut Karin!
Önskar dig en riktigt fin helg.

Mimi sa...

Ser jättefint ut. Tänk om en tid är allt grönt! Hälsn mimi

Thorins Trädgård sa...

Hallå Karin, nu är jag så sugen på att få igång mitt nya grönsaksområde, du har verkligen gjort en jättefin planering!! Jag har superfina mörklila luktärter som jag sår år efter år, Royal Navy heter de. Vad kör du med för färger?

Marit

Bea sa...

Så välordnat och snyggt du gjort det i din köksträdgård.
Sköna vår när allt får fart, synd bara att min rygg inte klarar rivstarter, utan får lov att ta det lite försiktigt :)
Ha en skön helg! /Bea

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vad fint det ser ut. Ligger också i startgroparna när det gäller grönsakslandet och luktärtsfröerna ligger i blöt.
Trevlig helg
Birgitta

Inger sa...

Hej Karin!
Jo, jag klipper rosorna nu, hade börjat tidigare om vi inte haft så mycket snö. De mest härdiga rosorna kan beskäras 4-8 veckor innan björkarna får musöron. Mycket blir skadat om man beskär sent.
Hälsningar Inger

Annika Christensen sa...

Men du så härligt att se och vad flitig du har varit. Jag tycker min trägård är så stor i år.. hinner inte med som jag vill just nu.
Men en sak i tagit så skall det nog bli något här också att odla i.
Ha det gott
Annika

Njut i din trädgård sa...

Så roligt att följa dina planer!!!

Vicky sa...

Ser ju urtjusigt ut. Så hårt du måste ha jobbat. Ser fram emot att se utvecklingen.

Nyanser av vitt sa...

Hej
Hittade dig hos Karin Lindström. Vilka vackra bilder du visar. Jag är inte en trädgårdsmänniska men tittar in ändå :O)
Kram Agneta