lördag 3 juli 2010

Idag rosor

Nu har rosorna börjat blomma. Det blir inget överdåd av blommor eftersom jag blev tvungen att klippa ner de flesta till nästan ingenting.
Rhapsody in Blue

Nuit de Young
Constance Spry frös inte ner nämnvärt. Något äter på bladen men den blommar ganska fint.

Crown Princess Margareta
Penelope, tror jag...
Vilken sommar vi har. Den är så härligt att äta frukost ute och att sitta i skuggan framemot kvällen för att det är för varmt i solen!! Det är verkligen lyx! Njut.
Imorgon blir det mera bad!
Karin

5 kommentarer:

Inger sa...

Jag är svag för de mörkt violetta.
Om en vecka kommer rosorna att vara kanonfina här. Vi hörs.
Ha det gott i värmen!

Steekjes en Stygn sa...

Så många vackra rosor!!
Nu har Europa tydligen mycket värme. Här sitter jag ibland inne för att det är för varmt att vara ute.
Ha det skönt i sommarvärme som alla har längtat efter så mycket.
Anje

Katarina sa...

Den sista rosen - Penelope? - är sååå vacker!
Njut av värmen!

Sophia Callmer sa...

Härliga rosbilder! Det är verkligen rostid just nu, det doftar på gårdsplanen här när man går ut.
ha det gott/Sophia

Peter Gaunitz Landskapsdesign sa...

Som sagt, pioner framför rosor i min täppa. Men jag kanske kan tänka om...