lördag 29 januari 2011

Vårlängtan

Idag blåser det nästan storm och snön är hård och smutsig! Jag önskar litet nysnö som går att skida på. Här är det ju ingen chans att det blir vår förrän i slutet av mars i alla fall! Jag tröstade mig med ett besök på rara växter härom kvällen.

Luktärtor, tomater, solrosor och en del annat! I år tror jag jag skulle kunna så hur många sorters luktärtor som helst! De ser helt underbara ut. Jag har lånat bilderna på Rara växters hemsida.

'Tumbling Tom Yellow' hoppas jag ska funka på altanen! Förhoppningsvis ska den mogna innan brunfläckssjukan hinner komma. Jag måste ju leva på hoppet!

Trevlig helg,
Karin

6 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

När jag ser dina bilder känner man nästan lukten av dem söta luktärtor. I veckan köpte jag frö av just olika sorters luktärtor. Älskar dem.
Ha en fin helg.
Anje

Compact Garden sa...

Visst är det fint med luktärter man kan ha hur många som helst...
Vi mötte en tant på vägen hem som sa att hon visste att man skakade kärvar i silen...Ha en skön kväll Kram Anne

Åsa! sa...

Nog längtar vi alltid, så det nästan gör ont.

Bea sa...

Mm..en försmak av sommardoft med Luktärtor!
Vi får hoppas på en fin sommar med massor av buketter :)
Kram /Bea

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Luktärterna skapar längtan efer doftande buketter. Att den där lukten kan vara så åtråvärd?
Sjukan på tomaterna, får du den när de är planterade i vanlig jord utomhus?
Fick något liknande på mina i somras, tolkade det som den brunröta som potatis kan få. Rätt eller inte vet jag ej, men lukten var den samma.Detta med lukter ;-))
Ha det gott
Birgitta

Ruben sa...

Luktärtor kan man inte vara utan!
Trevlig helg!
/Ruben