torsdag 7 april 2011

Utflykt till storsta'n



Hade några ljuvliga dagar i Göteborg. Jag åker så sällan dit (kan ju bero på tusen tågbyten ...) Vad många fina blomsteraffärer ni har! Solen sken i måndags och jag promenerade genom Haga och längs älven till trädgårdsföreningen. Vår i luften!


Träd som väcker habegäret!


Som tur var skulle jag ju mest baka, för de andra dagarna var vädret inte lika kul. "Alvar och Ivar" - Fanny och hennes medhjälpare bakar suveräna bröd som kräver teknik. Jag har lärt mig massor och måste nu testa hemma i köket!

/Karin

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vilka underbara träd som verkligen väcker ha begär. Önskade att jag bakade mera men jag gillar inte disken efter bak.
Ha det gott
Annika

Steekjes en Stygn sa...

Underbara bilder du visar. Det var länge sedan jag läste i Göteborg men jag tycker det är en underbar stad.
Bröden ser väldig goda ut. Jag bakar sällan nu för tiden men gott är det med hembakat.
Ha en skön helg.
Anje