torsdag 26 maj 2011

Bråttom vår

Jag säger det igen. Allt blommar så tidigt! Idag är jag hemma med en sjuk Ester och hinner dokumentera litet vad som händer i trädgården


En näva som ska få flytta till bakre raden så fort den blommat över! Den är mycket större än jag hade tänkt mig.

Samma gäller förgätmigej! En stor klump på första parkett!


Bondpion på gång! Den brukar nog vänta till juni och det är ju i och för sig snart slut på maj.


Redan akelejor! Är det inte ruskigt tidigt? Men vackra!


Måste visa mina tjuriga narcsisser som stått inne sedan november utan att blomma. Jag tryckte ned lökarna i bland ogräset och nu!

Ha det bra,

Karin

1 kommentar:

Åsa! sa...

Min bondpion är också i knopp, men vi har så torrt! Idag har jag vattnat upp det sista ur vattentunnorna. Fast, egentligen vågar jag inte säga torrt, för då kommer det väl regn vareviga dag i juni :)