tisdag 1 september 2009

Mängder av tomater i miniformat



















Detta är ampeltomaten 'Hundreds and thousands" och den gör verkligen skäl för namnet. Jag sådde inne på fönsterbrädan i april. Detta är dock tre törstiga plantor i en och samma kruka. Tomaterna är jättegoda, smakrika och söta!

I övrigt odlar jag tomater på friland. Jag fick plantor av en kollega. De växer fint men är ack så gröna. Till nästa år ska jag satsa på sorter jag vet passar på friland.



















Idag har jag spenderat. Jag fick presentkort på växter i 40 års present och nu har jag handlat litet nytt. Får se om jag får ihop någon vacker höstkruka.

Karin

2 kommentarer:

Ester sa...

Hej Karin!
Vilken härlig skål med tomater. Blir sugen som bara den! I år har jag lagt ner tomatodlingen på friland, eftersom mina plantor bara drabbas av bladmögel hela tiden. Tomaterna får vänta tills vi blir med växthus. Tack för att vi får njuta av dina så länge!
Ester och Pelle

Annika Christensen sa...

Vad kul att du hittade till mig. Jag är nöjd med min rabatt för första året. Fast hela rabatten är inte lika fin men nästan....
Vill du se mera av min trädgård kan du se det i nästa AoT.
Fin fina tomater så många har inte jag.
Ha det gott
Annika